Education Blog
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بانک
  • بیمه
  • انرژی
  • فناوری
  • فرهنگی
  • هنری
  • ورزشی
  • خودرو
  • سرگرمی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نژلا
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

خط و نشان مدیریت جدید سایپا به بازار سیاه خودرو

نژلا توسط نژلا
20 فروردین 1403
در سایر اخبار ویژه
0
خط و نشان مدیریت جدید سایپا به بازار سیاه خودرو
Share on FacebookShare on Twitter

فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا به مناسبت عید فطر می‌تواند دهنه اسب رم کرده تورم را بکشد.

به گزارش نژلا به نقل از پول نیوز، هنوز مدت زیادی نیست که مدیریت گروه خودروسازی سایپا تغییرات گسترده‌ای را شاهد بود. در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ جواد توسلی مهر جایگزین محمدعلی تیموری شد. از آنجا که مدیریت تیموری در سایپا بسیار مثبت و موثر بود، این انتصاب، اما و اگر‌های بسیاری را دنبال داشت. تیموری در دوره مدیریت خود نه تنها رشد تولید را رقم زد، بلکه محصولات جدیدی را وارد بازار کرد که جانشین شایسته‌ای برای پراید بودند.

شوک‌های پی در پی

هنوز شوک تغییر یک باره مدیرعامل سایپا فروکش نکرده بود که زلزله مدیریتی در سایپا رخ داد. جواد توسلی مهر بی درنگ مدیران عامل ۶ شرکت “سازه گستر، ایسیکو، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، زامیاد، رنا و سایپا یدک” را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آن‌ها کرد. این تغییرات سریع نشان داد که توسلی مهر با برنامه این مسوولیت سنگین را پذیرفته و برای تحقق برنامه‌هایی که در ذهن دارد، تیمی هماهنگ را برگزیده است، ذهنیتی که برای مردم توقع ایجاد می‌کرد.

دیدار‌های نوروزی

در حالی که جامعه در تعطیلات نورزی بسر می‌برد و کارکنان سایپا در تمامی سطوح از شرایط به وجود آمده بهره می‌بردند، مدیران تازه منصوب شده، جلسات کارشناسی برگزار کردند و آنچه از قبل برنامه ریزی کرده بودند، سیاست گذاری و برای اجرا ابلاغ کردند. مدیرانی که منصوب شده بودند، از ظرفیت خودروسازی سایپا باخبر بودند و به نظر می‌رسد بخوبی می‌دانستند چگونه ظرفیت‌های مغفول مانده را فعال کنند و به منصه ظهور برسانند.

شوک قیمت‌ها در بازار خودرو

سومدیریت، ضعف نظارت و رها کردن بازار از سوی دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی، باعث شده تا مردم به گران شدن‌های بی حساب و کتاب عادت کرده و بدتر اینکه شوکه نمی‌شوند. از ابتدای سال دلار از مرز ۶۵ هزار تومان عبور کرد، سکه طلا به ۴۶ میلیون تومان رسید و کالا‌ها و خدمات دیگر را بدنبال خود بالا کشیدند. مردم انتظار داشتند مانند مدیریت دوره‌های گذشته، خودروسازان به بهانه نبود قطعه، خودرو‌ها را در انبار‌ها نگه دارند تا از بحران گرانی ارز و طلا، برای خود کیسه بدوزند. البته بازار سیاه خودرو نیز به تبعیت از گرانی‌های سلسله ای، شاهد گران شدن خودرو بود.

حرکت خلاف مسیر رود

اما سایپا برای آنکه تحول مدیریتی را به مردم اثبات کند، خلاف خودروسازان دیگر، اقدام به پیش فروش خودرو کرد، به نوعی که شرکت خودروسازی سایپا شرایط پیش فروش و فروش فوق العاده محصولات خود برای متقاضیان عادی ویژه عید سعید فطر را اعلام کرد. براساس اطلاعیه شرکت سایپا، چهار محصول اطلس G، ساینا S، کوییک GXR_L و سهند تیپ S به متقاضیان پیش فروش می‌شود. نکته مهمی که مدیران جدید سایپا تدارک دیدند، زمان تحویل خودروهاست. سایپا اعلام کرده تحویل خودرو‌ها نهایت ۹۰ روزه است که البته برای برخی خودرو‌های دیگر زمان تحویل دورتری در نظر گرفته شده است.

فروش از یکشنبه

از انجا که گروه خودروسازی سایپا زمان تنظیم درخواست را به مناسبت عید فطر تعیین کرده بود، اعلام کرد: متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه تا تکمیل ظرفیت می‌توانند با ورود به سایت saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند. مشتریان می‌توانند قبل از تاریخ اعلام شده به سایت مراجعه و پس از ثبت نام اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

مزایای این پیش فروش

اقدام سایپا در پیش فروش خودرو چند مزیت ویژه دارد. اول اینکه فشار تورم به بازار‌های دلار و طلا را می‌گیرد و بخشی از مردم به جای آنکه نقدینگی خود را در سیاه بازار ارز چهار راه استانبول یا سبزه میدان طلا به جریان بیندازند، صرف خرید خودرو می‌کنند. از سوی دیگر تلاطم بازار خودرو کنترل می‌شود و آن‌هایی که برای خرید خودرو دست و پا می‌زدند تا به تورم در قیمت خودرو منجر شود، به پیش خرید خودرو روی می‌آورند، اقدامی که باعث آرامش در بازار خودرو می‌شود. نکته دیگر اینکه مدیران جدید سایپا با فروش خودرو آن هم یک ماه پس از تصدی پست‌های مدیریتی، توانسته اند چند مدل خودرو را در بازار عرضه کنند که قدرت نمایی مدیران جدید است. امید آنکه این روند با قوت و قدرت بیشتری جریان داشته باشد.

برچسب: ارزجواد توسلی مهرخودروسازانسایپاطلاکورش شرفشاهی
پست قبلی

نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش به روایت تصویر (+پوستر)

پست بعدی

پاویون تخصصی البرز در نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش” برپا می شود

نژلا

نژلا

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شانزده =

بیشترین نظرات

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران

نژلا

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

خبرهای محبوب

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

16 اردیبهشت 1404
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

31 فروردین 1404

خبرهای اخیر

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

16 اردیبهشت 1404
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

31 فروردین 1404

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بانک
  • بیمه
  • انرژی
  • فناوری
  • فرهنگی
  • هنری
  • ورزشی
  • خودرو
  • سرگرمی

طراحی و اجرا توسط: آریان وب